lördag 24 november 2012

Regnig jaktlördag!

Gissa vem som fäller?
 Inte alls roligt idag, sov asdåligt inatt eftersom jag drömde massa mardrömmar, mina bästa vänner svängde sig emot mig och försökte ta livet av mig på olika sätt, stressande :P Blev ingen sökträning idag, regnade ju äckligt mycket :( Dessutom är jaktlagen ute i skogen hela helgen, så vågar inte heller gå långa skogspromenader som vanligt. Vi har alltså haft en tråkdag idag utan riktig träning och vettig motion. TRÅKIGT!

 Istället har hundarna fått lite extra goda och köttiga ben och letat godisbitar i vardagsrummet :) har kramats med dom alla lite extra och sett på film :) Busat ute på gården har vi också gjort (letat leksaker och jagat varandra) Började fundera om Lattjo har supervassa tänder sen det alltid flyger tussar om Koda när dom busar, men nej, tog en närmare titt och såg att underullen har börjat släppa. Fram med fällningsborsten! och herrejävlar vad det kom päls. har hållit på i över en timme nu och Koda är riktigt förbannad på mig, gömmer benen under kroppen och blänger på mig :P haha..

Koda och hans avkomma!



 Sen har jag även duschat Chess som vart lös i magen och då kladdat i rumpan, så nu har vi gjort massa "tråkigheter" som hör lurviga hundlivet till, men det är bara bra att Koda fäller nu så att pälsen kommer ordentligt sen när det börjar bli kallt :) Ska slänga mig över en hemtenta senare ikväll också, men ska kika på en till film först. Superskönt att ha en dag då man inte gör någonting alls på också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar