torsdag 22 november 2012

Asch!

Har insett att jag måste börja lägga in fler bilder i bloggen, skittråkigt annars jue! Helst en massa mobilbilder som inte tar så mycket plats. Det ska vi ordna! Dags att börja använda mobilen. ;)

Annars så har dagen flugit iväg. Har känt mig lite depp på sistone, tror att det har att göra med att jag tidigare haft det så stressigt och nu har jag hunnit med hundarna alldeles för mycket, nästan så att dom blir trötta på mig ;D haha!

Idag har vi först vart och busat på gården och gått en promenad med dom stora pojkarna i skogen. Sen drog jag ett spår åt Lattjo, ännu kort spår men för första gången i svag serpentinform. Superbra gick det! han spårade riktigt målmedvetet, men hade liiite för mycket gas på idag igen, så imorgon ska jag sätta näring i både hälen och tån i spåret, så han kan grymta i jorden hela tiden istället för att hoppa jämfota till nästa fotsteg :) ska passa på att filma det också ;)

Härligt med spårglädje har han! Han sprattlar som en gris i famnen till och från spåret och har så helvetes brått att komma igång, undrar hur det ska gå den dagen han ska sitta framför spåret och vänta på kommando ;) haha!

Sen fick alla jyckarna en tidig middag och så drog vi iväg en timma till Sussie, odjuren busade lite på gården och så kikade vi på inställningarna i Sussies nya kamera :) jättebra blev det! Sen drog jag iväg igen, Lattjo var trött efter en lång dag så han sov gott i bilen medans vi pluggade lite på bibban. En början fick vi iallafall. Sen tog jag Sara med mig på promenad med jyckarna, Lattjos första vettiga promenad på stan :) jätteduktig var han, Blaze nojsade en aning, men vad kan man förvänta sig, han tycker nog att vi går alltför sällan på stan ;)

Nu ska jag krypa till kojs och sova GOTT! imorgon är det en lektion skola och sen ska jag åka till plan en sväng och köra lite lydnad med Blaze och lite äta från handen med Lattjo ;) Ska också spåra med blodpudding imorgon och se var Lattjo tycker om det :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar