måndag 19 november 2012

4 veckor kvar

Den här veckan är helt underbar schemamässigt. ingen skola alls i princip. Imorgon börjar jag kl 10 och slutar halv 12. Då ska jag först fara och lägga ett spår åt Lattjo och sedan ta fram kameran och ta lite 10-veckors bilder på honom :) Han växer så det knakar och det blir bara mer och mer fart på honom :D Han är underbar min lilla gris :D var idag och spårade också, när jag lade det första på förmiddagen så var han för trött och mätt stackaren, så det var inte särskilt lyckat, men det andra spåret på eftermiddagen blev KANON! Så nu ska vi fasen spåra spåra spåra!!

Blaze fick köra sakruta, blev jättesvårt för honom med främmande föremål, och vi har aldrig upplevt några problem i träningen tidigare så det kommer en liten tröskel här nu, men det är bara bra, man måste ta sig förbi problemen för att komma framåt :) Så det känns bra och utvecklande att det dyker upp lite problem :) Sedan körde jag lydnad med honom, jäätteduktig var han :) Bra fotgående och samma med apporteringen. Konstaterade idag att han ställer sig bättre på ordet stilla än ställ. Så nu är det stilla som gäller :) Imorgonkväll är det lydnadskurs igen, ser framemot det :D

Lattjo var även med på sin första koppelpromenad ikväll, det gick också mycket bra! är så stolt över mina 4 killar som är så duktiga :) Jaa annars händer det inte så mycket, det är bara 4 veckor kvar till jullov :D så HÄRLIGT!

Men nu ska jag krypa till kojs, så jag inte är dötrött när klockan ringer imorgon :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar