måndag 5 november 2012

Fan vad trött jag blir!

Ibland undrar jag hur folk tänker och funderar. Försöker man diskutera eller lösa så blir som bara sura och gnälliga eller får totaldamp.

Nu börjar jag bli less på det. Jag är trött på att vrida och vända på mig för att vara till lags HELA TIDEN. Och jag är trött på att folk är SÅ SATANS LATA!

Helst ska det bara vara på deras villkor, men inget ska de göra, medans man själv har miljoner grejer på schemat hela tiden. Och sedan folk som skaffar sig djur och förväntar sig att allt ska fungera klockrent från början. För fan hundar är ett konstant arbete som involverar relation, ledarskap och attityd. Man måste ha en bra relation till sin hund, man måste lägga ner tid på sin hund och man behöver definitivt ett ledarskap, skulle alla ha det skulle de ha det sååå mycket lättare för dem och sina hundar, men nej, allt ska vara serverat på ett silverfat. Och så måste man ha rätt attityd till det. Hur ska någonting nånsin kunna funka om man bara grinar och är bitter och bara ser problem hela tiden?!

Nej fy fan, nu tar jag en 2 veckors paus från alla gnälliga djävlar!

God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar