lördag 10 november 2012

Dagens träning!

Jahapp, Idag har det vart lite mera fart än igår då vi bara låg inne och kissade samt matade valpen efter den långa resan :)

Valpen sov lugnt och skönt i sin stora bur inatt igen *stolt så jag spricker* och han sov enda till kl 08:30?! kan ni fatta?! Han är en såån ängel :) Sen skulle jag på sökträning kl 11. Så roligt gäng att träna med! :D

Jag tabbade mig med Blaze, han var sååå på hugget att träna, och började flamsa runt vid sidangåendet, och istället för att bibehålla hans stora motivation genom att mata han lite vid sidan för rätt position, så krävde jag positionen. Och Blaze är inte tillräckligt erfaren för det än, så efter dom 2 första skicken så tappade han lite motivationen :( Och det är BARA mitt fel! Nästa gång blir det mindre krav och mera hjälp åt honom från min sida. Ja, man lär sig hela tiden! Sakrutan gick också bra med tanke på att det skedde en rätt udda situation, Blaze skrapade upp ett liiitet sår på nosen under sökandet så det blödde helt hysteriskt efter första saken. Tog en stund innan det lugnade sig och sedan sökte han vidare. Tog in 3 grejer till och sen den fjärde fick han problem, och det var åter igen mitt fel, jag skulle ha gått längre fram på linjen direkt. Vilket jag då till sist gjorde och han hittade plånboken genast :) Alla grejer var helt nya och inte hans egna, vilket är första gången jag inte alls rört vid en sak :D Så jag är jättestolt!

Jag hade ju lille Lattjo med mig på sökträningen idag och han var såå duktig, ville inte att han skulle frysa i bilen då han lätt blir kall. Så jag hade en mindre tygbur som jag satte in i hans bilbur, och runt tygburen lindade jag ett gammalt duntäcke och en filt utan på det :) I buren lade jag en stoor fleecefilt. Han hade det såå varmt och mysigt i buren :D och sov under heela träningen! Han fick såklart komma ut och kissa och hälsa på dom andra, lite trött var han men det var ingen fara :)

Sen for vi hem och Lattjo fick lunch, jättehungrig var han! och sedan blev det lite bus och lek :) Lattjo har förresten redan knipit av första telefonladdarsladden. snark! Joo, sen började min batterilampa lysa på vägen hem från träningen :S iiiinte bra! Victor är här nu och skulle gå ut och kolla på det, men då hade den slutat lysa, nåja, snart börjar den igen. Då är det bara att punga ut pengar till det med.. :S

Men nu ska jag äta lite choklad och mysa med Blaze som vart såå duktig idag :) <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar