fredag 23 november 2012

Ljuvlig fredag!


Blaze efter lydnadspasset :)
Idag har det vart en riktig fredag!! Steg upp jättetidigt imorse och det var såååå tungt, i varje fall så släppte jag ut jyckarna en timme och försökte klä på mig. men det var hopplöst så tog på mig hundkläderna och drog till skolan med två belgare i trunken :)

Jag var i skolan någon timme och for sedan till handels och hälsade på Daja en snabbis. Bra miljöträning för valpen att komma i in en skola på det viset :) Och så fick Daja lite valpkärlek på samma gång ;) Ja iallafall så åkte jag sen vidare till plan för ett träningspass. Jag och Blaze hade jätteroligt! Han blir lite het på gröten ibland och vi har haft några små diskussioner, och saker och ting börjar ändra på sig :) Hade finfina apporteringsövningar och Blaze sprang som en idiot :D Såå kul! filade på fotgåendet också, som vanligt :)

Lattjo fick komma ut och lattja lite, leka med leksaker, sniffa på allting, äta lite godis och brottas med matte. :) Sen drog vi vidare!

Lattjo på plan :)




Till spåret! Lade ett spår åt Blaze och två korta åt Lattjo, lade Blazes först så det skulle få lägga sig lite och sedan Lattjos, Sussie ringde under tiden så jag fick lite tidsfördriv av det också :D Blazes spår var inte så långt men välgjort; Serpentiner och vinklar. Orsaken till att Lattjo fick två korta var att det ena spåret gjordes av blodpudding, vilket han inte ätit förut, så kände att jag lägger ett med skinka som vanligt, ifall han inte riktigt diggade blodpuddingen. Mycket riktigt, han spårade fint och noga, så att jag kunde släppa lite på linan, men tyckte inte att blodpuddingen var något att fundera på :P haha, den var helt enkelt inte lika bra som skinkan, nå bra, då vet jag det, han spårade lugnt och fint och noga iallafall, men det var ju ingen vidare häftig belöning med blodpudding :)

Skinkspåret spårade han jättenoga och fint, bra avslut ;)

Blaze jobbade JÄTTEFINT! jag fick inte mycket motstånd i linan, så det var lugnt och fint spårat med näsan mitt i kärnan hela tiden, förutom en gång när han kom av sig en millisekund och rättade genast tillbaka sig. Duktig ponke! Så stolt matte :)

Sedan tog vi bilen hem för att plocka upp dom små, körde iväg till en av våra favoritpromenader (körde dit för Lattjos skull) Så dom stora pojkarna rusade och busade för fullt och Lattjo försökte hänga med :) Lite över en timme blev vi ute bara, men det är preciiis lagom för lilla Lattjo :)

Sen hem och belgarna tväääärdeckade! i 2-3 timmar, nu är det full fart som vanligt och vi är precis på väg ut på våran kvällspromenad som alltid sker i koppel nu i mörkret, så vi powerwalkar 5 km varje kväll som avslut på dagen :)

Jag har ätit stekta ägg på mackor till middag och nybakad chokladkaka till efterrätt tillsammans med en äppelcider, GÖTT! ha en bra fredag alla ;)

4 kommentarer:

  1. HURRA FÖR BILDER ♥ Ser ut som Blaze äter en jättestor snigel :'D

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha :D jaa Blaze har en MEGATUNGA, tror han har ärvt den av sin far :) Du måste komma neeer ju och fota oss och busa med oss!!

      Radera
  2. Nämen gulle va söt han är!

    SvaraRadera