tisdag 26 juni 2012

Träningstisdag.

Snart blir Blaze 15 månader :)


Idag är det Kodas agilitydag. Och det gick super! Men jag tränade med Blaze före agilityn och det måste jag berätta om först :)

Kom till planen, gick ut och satte framåtsändandebollen. Tog ut Blaze, gjorde lite fotövningar, och skickade han sedan på framåtsändandet som var LÅÅNGT och spikrakt :D Lekte lite med honom och gjorde sen något oväntat, slängde apporten över 1-metershindret och kommenderade "hopp, apport!" och det funkade perfekt :D Världens duktigaste hund hoppade och apporterade två gånger i rad och blev ööööveröst av beröm och lycka varje gång!! Gjorde samma med "väggen" och det gick LIKA BRA! :D Jag var så glad så vi lekte och kramades läänge :) Sedan två inkallningar och avslutade med ett framåtsändande till :D En PERFEKT träning! :) Och han har blivit så lugn i sitt sätt att va, funderade inte ens att titta på hundarna som skenade runt och skällde på agilityplan medans vi tog paus, neej han stod bara och undrade om vi skulle gå till bilen eller träna mera :) Det blev såklart bilen. Mitt duktiga troll!! <3

Sen var det Kodas tur, han gick som en klocka igenom agilityövningsbanan. Full fart och bra svängar :D *stolt* Har ju äntligen börjat lära mig att tänka framåt och köra bara :) Rör mig rätt enligt hunden och så. :) Riiiktigt roligt! Ska köra igång Blaze på agilityn sen också.

Tidigare idag körde vi sökträning också :D Uppletandet av sakerna gick jättebra för Blaze! Han var superduktig och jobbade på länge noggrannt! Men orkade jobba alla 4 sakerna igenom :) Såå duktig!

Rulleträningen gick ok, efter att han testat och slarvat 2 gånger så gjorde han en perfekt sista övning och vi slutade där :)

Dexter gjorde SUPERRULLE direkt :D Han är som gjord för personsök! Och fixade övningen prickfritt!! Inte lika slarvig och roddiga som Blaze och Zack ;) Men Zack var också jätteduktig och varje övning löpte på bättre för varje gång :)

Så en bra träningsdag blev det :) Nu ska jag nanna kudde länge och väl :) Gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar