fredag 8 juni 2012

Bra fredagkväll!

Har haft världens bästa tänkbara fredagkväll. Njöt av middag med mamsen och sedan for jag och tränade med hundarna. Körde bara lydnad ikväll och ingen agility. Duktiga var dom :)

Blaze gjorde tidigare sönder sin flytande kong med snöre, så han har fått en annan boll under tiden. Men nu har jag köpt en ny kong åt honom och jääävlar vad lycklig han blev när han fick syn på den! Så efter att jag plockat fram favoriten så hoppade alla hindrena i 120 knyck, och fick äntligen in rätt teknik idag över 1-meters hindret, han har tidigare hoppas jämfota, men nu hoppade han mer som en häst :D

Blazes favoritleksak, fruktansvärt bra är dom!
Håller som attans och flyger långt som tusan :)

Han är dessutom jätteduktig med att fara hela vägen ner på "väggen" så att han inte hoppar rakt ut. utan verkligen klättrar upp och ner :) Sen gick apporteringen suuuuper!! raka, fina sättanden och som sagt, fick in tekniken i hoppet även med apporten i munnen (även fast det hindret inte är lika högt men ändå!) Och fastän matte kastar som en kärring så apporten far snett, så hoppar han tillbaka. Skitbra träning ikväll. *nöjd*!! inkallning och framåtsändande gick lika bra som vanligt. Däremot fungerade inte sitt/ligg/ställ lika bra som förra gången. utan han villa bara lägga sig. Men efter att ha satt sig och ställt sig 2-3 ggr så var vi klara :) Min duktiga klump! <3

Koda var jätteduktig på fotgåendeträningen. Har inte kört något fotgående alls med honom, så vi gjorde små miniövningar och han var superduktig! :) lätt och smidig är han att lära in dessutom, kanske vi sku köra på lite mer lydnad han och jag :)

Världens godaste glass! (dock ser förpackningen annorlunda ut nuförtiden..)

Avslutade kvällen med en glass med tjejorna, dom skulle ut och sitta på en uteservering, men eftersom jag kom direkt från träning i tights och vindjacka och dessutom hade hundarna i bilen så for jag hem :) Nu ska jag sova gott och länge, för imorgon är det långprommis med fika ute i Sund. :)

Nattinuffsen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar