lördag 9 juni 2012

Ett halvt maraton.

Petra, Blaze och Ove på fika nr 2. :)
Hundarna framför en av bommarsunds byggnader.
Dagen började med regn, det tyckte varken jag eller hundarna att var någon bra idé. Så vi bestämde att ta dagens långpromenad lite senare på dagen, så jag och Blaze kröp ner under täcket igen. Sen när vi steg upp för att börja göra oss redo så ville Blaze ändå inte komma med upp ur sängen :D Han var morgontrött idag :) Så efter att jag ätit och gjort iordning fika och klätt på mig så lurade jag Blaze ur sängen med ordet "långpromenad".



Vi tog oss till Godby och sedan vidare till Bommarsund och lämnade ena bilen och så for vi låångt bort för att komma till promenadstigens början. Vi började promenera och vi gick och gick, tog tre fikapauser och en kisspaus. Över 6 timmar senare var vi framme vid bilen som stod och väntade på oss. Leden sade "ca 15 km" men min telefon visade att vi hade gått bra mycket längre än så, så en lördags promenad på ca 25 km var rätt skönt :) Mycket berg och skog så hundarna fick verkligen använda musklerna, och det fick vi tvåbenta med!

Efter promenixen tog vi en glass på vägen hem vid grillen i Godby och nu är äntligen hundarna och jag hemma och jag vräker i mig en jättegod paj som mamsen har lagat åt mig :) GÖTT! Ska hämta mamsen och hennes väninna från arken inatt, så än blire ingen sömn. :)

Nu ska hundarna få mat och jag ska hoppa i duschen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar