lördag 16 juni 2012

Lycka!!

Idag sov jag länge och väl, ända till kl 10 :) Sedan mådade jag i mig frukost och hämtade mitt objektiv från posten som äntligen kommit :D Efter det packade jag hundarna i bilen och for till Petra :) Vi var och handlade massa gott och for sedan till Petra och såg på film. Sen lagade Ove middag åt oss och efter det packade vi in alla hundarna i bilarna igen och drog och tränade lite sök med Blaze. Han var jätteduktig med att ta rullarna, men slarvade när han kom in med dem, lämnade dem en meter framför mig istället för i handen som han brukar vara så duktig med. Men allt annat gick ju bra istället :) Visade fint osv.

Härlig sommarbild på Blaze från ikväll :)
 Sedan fick han vila en stund (inte för att han tyckte att han behövde det :P) medans vi gjorde oss redo för några gömmor. Jag utrustade idag mina figgar med både köttbullar och kampleksak. Vilket gjorde SUSEN! han var sååå duktig. körde igenom alla tre figgarna och skickade dessutom ut meli igen. Så 4 gömmor blev det. Han for med bra fart ut och fick först äta lite godis och få klappar och kramar, sen kom bollen med snöre fram, snacka om att Blaze blev lycklig!! När vi sen gjorde oss redo för sista skicket så var Blaze SUPERtaggad direkt, så jag sade bara lågt "etsi" åt honom och han for som en kanonkula, utan "var e, här e" övningen, vilket vi använde på de första figgarna. Så vi fick vääärldens bästa avslut på sökträningen! Han fick dessutom hitta en av sina favoritpersoner, med köttbullar och hans favoritleksak! :D Sen fick han lite korv av oss allihopa och sen fick han ta favoritbollen till bilen, fortfarande pigg och studsig. :)


Eftersom sökövningen var kort, med bara nån rulle och 4 skick så for vi via planen innan vi for ner till sjön och badade :) På planen var det UNDERBART! kan inte beskriva det med andra ord! Fyfan vad Blaze jobbade bra! ett hopp fram och tillbaka på 1-meters hindret och samma med väggen, hoppade direkt utan tvekan och så var den träningen klar, det gick perfekt, med superdragning på hindrena. Sen apporterade vi över ett lägre hinder, två gånger från ena hållet och en gång från andra, alltså SHIT! perfekt gjorde han det, bra fart in och ut, rakt på apporten, tog upp den stensäkert, tvärvändning och hoppa tillbaka och satte sig SPIKRAKT utan hjälper! Sedan gjorde vi det en gång till fast från andra sidan! och fortfarande lika perfekt utfört! *lycka*

Teddie komer ut ur tunneln :)
 Sen gjorde vi två inkallningar, sättandet lika perfekt där :) Äntligen! och framåtsändandet gick också lika bra som vanligt :) Det var alltså den mest perfekta, exakta och kortaste träningen nånsin. Att köra igenom alla övningarna och känna att såhär långt sitter allt glasklart, var en sån häärlig känsla! helt otroligt! :) Fotade Petra och Teddie lite medans dom hoppade lite agility och sedan for vi till stranden. Hundarna ruusade som idioter i över en timme :) Teddie vart trött och började snusa i buskar och kramas med matte. Mina for på som dårar tills vi for hem, som vanligt. När vi kom hem blev det kvällsmål och nu sover dom gott ;)

Nu ska jag med krypa under täcket, imorgon kommer Blazes syster Brielle hit på lite bus och mys medans Matte och Husse jobbar och har sig :) hihi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar