torsdag 14 juni 2012

Härliga sommardagar!

Det har varit så vaarmt och skönt i flera dagar nu :) Häärligt! Det har varit lite för varmt för att hundarna ska kunna va ute hela dagarna, då dom är såna morsgrisar som ska ligga på min solfilt medans jag solar..... Det blir jättevaarmt! Så dom har varit inne och sovit, eftersom jag då cyklat eller promenerat dom tidigt på morgonen runt 9-tiden, innan den värsta värmen kommer. Idag tänkte ja att "shit varmt igen?!" så jag cyklade vovvarna, Chess och Koda fick inte komma med lika långt som Blaze dock. Och Blaze var superpigg och rejsade med mig heeela vägen! Så han drog mig och cykeln, men mig på bromsen :P Nåja han var ju trött och nöjd sen iallafall :)

Satte mig ner i solen och fortsatte läsa en bok som egentligen inte är särskillt bra. men men, vad gör man när det är sådär varmt?! Så iallafall hann jag bara läsa ca 2 timmar innan det piper på telefonen att jag ska komma med ut i skogen och lägga lite spår :D Sagt och gjort så irrade jag och Ria runt i skogen i över 2 timmar. Sen snurrade vi ännu mer runt vägarna innan vi bestämde oss för att fara hem före sökträningen som började kl 18. På sökträningen gick allt bra, för alla hundarna! eller dom 3 vi var :P Vi gick igenom både rulleträningen och hittaövningarna. Vi började med hitta.

Blaze började med att hitta Linda ute i skogen, vilket gick superbra! Sedan skickades han åt andra hållet där Lindas man Anders låg gömd. Vilket gick helt okej, Blaze for ut och verkade bli lite förvirrad så han kom in igen, skickade på nytt och han for hela vägen fram! Väl framme gick han faktiskt fram och fick lite godis, blev lite skrämd av någon hastig rörelse med gick ändå fram igen och tog emot mera belöning. :) Duktiga killen! Sen skickade vi 2 gånger till på Marléne och Io. Det gick såklart super det med :) Men han var lite trög och inte alls lika pigg i sina skick som vanligt. Misstänker att han var lite trött (muskelvärk av cyklandet) och blev lite avtaggad när det var en "stor, stygg" karl i skogen. Sen fick han vila i bilen en stund medans vi körde dom andra hundarna.

Rulleövningen gick bättre, då hade han samlat lite krafter och for piggt ut och tog rullen från marken framför figgarna, fastän vi inte tränat det tidigare, så figgarna fick visa lite att den låg på marken. Men det fatta han snabbt! Han tappade rullen vid ett försök, men tog genast upp den igen :) Så nu har jag fått nya ideér och inspiration och nu ska vi gömma även gubbar i skogen ;D Och mycket nya människor. Och han söker så bra så nu ska vi börja gömma folk ordentligt också och låångt ut. Härligt :)

Jaa sen gick vi ett spår till och nu är vi hemma :) Sköönt!

Imorgon blir det långdag med Petra, Meli och lite Jacob :) Niice!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar