onsdag 9 januari 2013

Uppdatering!

voff!
Jahapp, då var vi här igen :)

Senaste sökträningen gick super, Blaze fick skälla lite på figuranterna sen jag nu bestämt att han ska bli skallhund! Duktig var han och fattar snabbt vad som förväntas av honom.

Blev inget spår för Lattjo sen snön kom med fart igen, hittade dock en gräsplätt under några träd hos min morbror som jag ska utnyttja för spår imorgon, då ska jag även passa på att göra ett spår på den hårda snön med grädde :D min duktiga valp!

Annars så körde vi lydnad igårkväll i miramargaraget, för att sedan gå på en kvällsrunda med hundarna, hade hela flocken med mig på kvällspromenad och det gick super! Alla hundarna var så duktiga och skötte sig exemplariskt trots att vi hade bästa vännen Zack med som störning, och lika bra gick det även för honom :D Inget dragande i kopplena, skötte sig utmärkt vid alla hundmöten, även när vi mötte aggressiva hundar och skötte sig exemplariskt då de var lösa :)

Annars så var jag med mamsen till stan idag. lååång tid tog det men men.

Läste ålandstidningen när jag kom hem och enligt vädergubben så blir det PERFEKT hundväder år 2013!! Mild vinter (februari-mars) i princip utan snö :D sen sval sommar med en mindre mängd nederbörd, och till sist en varm höst och start på nästa vinter :D Kan det bli bättre när man vill vara ute och träna och motionera odjuren?! Skulle inte tro det :) Imorgon blir det långprom med Sussie och tjejerna :D

Nu ska jag slänga mig i soffan och kika lite House :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar