fredag 4 januari 2013

2013

Då har det nya året anlänt. Snön har minskat och det finns gröna gräsplättar att spåra på! Perfekt för framför allt Lattjo som behöver få lite underhållning av spåret. Han jobbar fint och koncentrerat. Ska ta han riktigt hungrig i spåret här imorgon och se hur mycket och vilken effekt det har, antingen trynar han noggrannare eller så har han mer bråttom. Det återstår att se :) Spåra kan han iallafall!

Lattjo blir dessutom mer och mer på g, det märks verkligen hur mycket man formar och påverkar de små underliven själv :) Lydnaden har blivit lidande :S MEN det ska vi ta tag i på Söndag :)

Jaaa, annars har vi varit och röntgat och ögonspeglat Blaze, Brielle, Briah och Devih. Väntar nervöööst på resultaten. Kommer ta evigheter, så det är lika bra att försöka lägga det åt sidan och inte fundera så mycket på det. Blaze och Lattjo skötte sig så utomordentligt bra på resan så bara resan var värd alla pengarna :D SKÖNT!

Sheltiesarna hade semester på mangelgränd med Daja, jättesköönt hade dom haft det med långa prommar och mycket kramar :) Så idag har alla vovsorna varit deckade, Blaze är lite sliten efter nedsövningen och sheltiesarna hade fått en lång morgonprom när jag hämtade dem, så det är bara Lattjo som har nojsat på idag, men nu sover även han :) Inatt ska jag sova länge och skönt.

Annars så har jag lite planer för år 2013, träningsmässigt så hoppas jag på BH-provet, starta i spår och sök samt försöka oss på ett tävlingslydnadsprov. Vi får se hur det går :) Utställningsmässigt så blir det en hel rulle när jag har en junior ;) Det blir att besöka alla de nordiska vinnar-utställningarna. Och våra favoritspecialer: Ivö (kanske), SBU och finska. SPÄNNANDE! Det här året kommer det att hända saker, det kan jag iallafall garantera :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar