onsdag 16 januari 2013

Säkerhet..

Ungefär såhär såg det ut idag :D
Igår var det första skoldagen och sedan var det lydnadskurs på  kvällen :D Jag har en plan för min lydnadsträning och det känns superbra, jag har lokaliserat småproblemen som ska perfektioneras och har en plan för hur det ska perfektioneras :D Superkänsla. Blaze fick även börja träna in att springa till konen, och hoppa över hinder och stå stilla på andra sidan. Gött! Jätteduktig var han :D Imorgon ska jag fara och träna lydnad efter skolan. Har bara en lektion, så Blaze & Lattjo får följa med i bilen :)

Efter det ska jag spendera resten av dagen i skogen :D

Idag har jag haft långdag i skolan, slutade kl 16. Men jag började 10 och mötte mamma på vägen så hundarna har fått vara ensamma i 30 minuter och dom har varit ute hela dagen, vilket betyder att dom alla är nöjda och glada :) Vilket i sin tur betyder att det här är den första dagen jag egentligen inte gör nåt med mina lurvor. Har haft Lattjo att äta middagen ur handen och så blir det ju en kvällsrunda sen, men det räknas inte :D

I skolan idag hade vi säkerhet på schemat, en väktare och kampsportsfantast var våran instruktör, vi diksuterade risker i vårt arbete och hade i slutet på dagen 4 timmar självförsvarsträning. Vrida sig ur grep, blocka och slå :) Kul var det, trots att jag nu har ömma handleder, knogar och en stel högerarm, eftersom min vänsterarm är den som är starkare och slår hårdare. Beror antagligen på all hundträning och koppelpromenader samt korrigeringar. Märks iallafall att min vänsterarm är i superskick!

Nu ska jag vila en stund och njuta av den lugna kvällen :) imorgon är det fullt ös igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar