torsdag 17 januari 2013

Hundträning!

Jag figgar åt Patrice och Fina :)
Är så jävla roligt och så jävla enkelt!

Man behöver inte krångla till det. Ju enklare och tydligare det är, desto bättre fungerar det :) Dessutom lär man sig heela tiden en massa nya saker! Tänk vad underbart att få hålla på med det man älskar mest och få nånting ut av det hela livet. Bättre kan man inte ha det :D Är så himla lycklig över att jag hittade mitt intresse i god tid. Undrar var jag hade varit idag utan mina hundar, hujj vill inte ens tänka tanken :)

En bra dag, med massa bra energi! Imorgon är det sök på schemat och jag hoppas att det inte blir alltför kallt. Ska dessutom hämta min nya telefon efter träningen. Det här kommer bli en suverään helg!! Lyckan bara bubblar inom mig :D

Lydnaden idag gick super, tränade att stanna direkt efter svängarna i FF, eftersom Blaze lätt går upp i förväntan på belöning efter sväng och då inte sätter sig på röven utan stannar darrande i 2 sekunder i väntan på godis/kel/boll. Det gick riktigt bra, han insåg snabbt att sätter man sig fort så kommer belöningen genast :) Alltså en lyckad utveckling i fotgåendet, har tidigare jobbat så hårt på svängarna att hans förväntningar efter sväng blir helt bedrövliga :D Det ena leder till det andra, man får ta ett steg i taget. Han jobbade riktigt bra :)

Platsliggningen blir bara mer och mer som om jag hade lämnat en stor sten efter mig, perfekt! Och till sist gjorde vi lite "konen-träning" han har kommit in i det stadiet att han testar svänga sig precis framför, nå ingen fara med det, utebliven belöning och kör om på nytt, poletten trillade ner snabbt och vi hade dom 3 sista försöken perfekta :D

Lattjo fick jobba sig efter godisarna, och så brottades vi lite och kampade med en nallebjörn!

Söket gick bra, inget mer att säga om det :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar