måndag 7 januari 2013

Sista veckan ledig.

En bild från en annan promenad, då det var mycket mer snö :)
Nu är det bara en vecka kvar tills skolan börjar, och jag kan stolt meddela att jag börjar bli piggare! Det var tydligen precis det här min kropp behövde, sova och vara vaken oregelbundet och tvinnat om varandra. Idag vaknade jag före kl 10, jag och Essi körde Blaze och Zack i en sökruta en timme, och så har jag gått en 3-timmars runda med Sussie och tjejerna. Kom hem och gjorde mat åt hundarna, åt middag själv, och sitter nu här UTAN att vara trött!! Har tidigare vart skittrött efter varenda liten sak, efter de dagliga långpromenaderna, efter maten, när jag vaknat osv. MEN INTE IDAG! suuperskönt :) Så nu är hundarna tvärdeckade och mätta och matte är fortfarande vaken och pigg :D

Annars är det mycket hundträning nu :) Körde sök i lördags med Blaze, superpigg var han och fick jättelätta och roliga övningar. Lattjo fick komma ut på 2 små korvringar, gött var det tyckte han :) Igår fick Lattjo använda näsan! Gjorde ett kortkort fältspår, ett kortkort grusspår, ett kortkort asfaltsspår och ett kortkort snöspår. Såå jäkla bra gick det! Istället för att göra spåren längre och kurviga så kör vi nu på mycket varierande underlag och vindar. fullt ös medvetslös medan det fortfarande finns lite kala fläckar. Ska spåra imorgon igen :)

Och så imorgonkväll ska jag och Essi köra lite lydnad på kvällen. Måste se till att planera den träningen ordentligt och sen verkligen följa den planen. Tror sen att det blir en kort stadspromenad som avslutning :) Sen tror jag att det ska bli lite sök igen senare i veckan.

Sen måste jag också ta tag i mina sista skoluppgifter. Håhå. Men nu ska jag slänga mig i soffan och se några episoder av House, har precis börjat kika om hela serien :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar