tisdag 9 oktober 2012

Tumult dag.

Jaah, vaknade tidigt imorse, rastade hundarna en timme, gav dom frukost och städade lite i sovrummet. Sen klädde jag på mig och var precis iväg på långpromenad med jyckarna när telefonen ringde, det var min morbrors fru som sa att mamma försökt få tag på mig och att hon (mamma) var inne på akuten för att kolla upp sina bröstsmärtor hon haft sen igårkväll. Eftersom mammas telefon var avstängd och jag inte fick tag på henne så for jag in till akuten själv för att kolla läget. Hon mådde bra utöver ett jobbigt tryck över bröstet.

Dom tog alla möjliga prover på henne och röntgade osv osv. Dom konstaterade att hon inte hade några problem med hjärtat eller lungorna, allt såg fint ut. Hon fick värktabletter med sig hem. Även om man är lite förvirrad och orolig över vad det kan vara så känns det skönt att veta att det inte är varken lungor eller hjärta det är fel på. Det är antagligen muskler som är sjuka efter stress eller att man spänner sig. Dessutom brukar reuman kunna spöka på med min mamsi <3 Vi fick fara hem efter ca 3 timmar, så vi for och åt ihop på stan så vi inte skulle behöva laga nåt ikväll.

När jag kom hem slängde jag in hundarna i bilen och for och lade ett 650 meter långt skogsspår åt Blaze, innehållande 6 pinnar och 4 räta vinklar, min prins jobbade på bra som sjutton, for rakt ut mot spåret på linjen och tog en halvmeter bakspår, för att sedan vända sig om och dra iväg år rätt håll, matte fick först stega på ordentligt, Blaze var lite ivrig ;) Han snurrade runt ett varv för att han antagligen sprang av spåret i sin iver (jag markerade ingenting i spåret idag, för jag var för lat så var bara att lita på min hund, så jag har minne som en kratta :D ) Han hittade första pinnen och blev jäätteglad, belönade med lite skinka och korv :D Sedan fortsatte vi iväg, han jobbade mer och mer koncentrerat ju längre vi spårade, plockade vinklar och pinne 2, 3, 4 & 5 med iver och dessa belönade jag med kampleksaken :D Sedan blev det ca 200 meter slutspurt innan sista pinnen kom, och den tog han galant :D då fick han maassor med skinka och korv och sedan blev det bus med bollen :D

En konstig sak han gjorde var under en pinnmarkering (vanligtvis tar han pinnen i munnen och visar den åt mig), idag var han så ivrig att han tog pinne nr 2 utan att jag märkte det, han plockade upp den och fortsatte spåra med den i munnen ända till pinne nr 3, där stod jag och trodde att han hade missat en pinne, men istället tog han med den tills hans hittade nästa :D Vid pinne nummer tre så började han med att släppa pinne två och sedan visste han inte hur han sku få med sig båda, så han började byta pinne i munnen, så jag märkte ju att han hittat en, gissa om jag blev snopen när han stod där med två :D haha! Min kolliga nörd :D

Är sjukt nöjd med spårandet, och imorgon blir det faktiskt sökträning på schemat. Ska köra aktivt på nu med alla skogsgrenarna så att vi sedan tar en paus och fokuserar mer på lydnaden :)

I vår SKA vi gå BH-provet OCH klara det, sen blir det dags att debutera i både sök och spår :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar