söndag 14 oktober 2012

Hoppetoss :D

Har en obeskrivlig lycka i kroppen :D

Äntligen är lovet över (har trots allt haft hela TRE dagar som vart oplanerade under lovet och som jag har slappat och vilat och bara prommat med hundarna) Har kännt mig stressad över skolarbeten som egentligen bara tagit en timme var att reda upp. Så ikväll har jag rett upp gruppuppgiften, imorgon ska jag gå till bibban en timme och göra klart min hemtenta (har en uppgift kvar, men behöver en bok från bibban) och så är det sen bara en nätkurs som knölar runt i mitt huvud och vill bli gjord.Men jag har ju tills julen på mig, ska ta tag och göra kapitel 1 & 2 nästa vecka!

Har annars vart sök på schemat. Är jättenöjd med att våra problem har löst sig under tiden, Sökträningen idag så var Blaze lite osäker och kanske inte fokuserad på jobbet på samma sätt som vanligt. Men det berodde nog mest på mattes nervositet att skicka ut min pojke på den största karln i hela världen.

Förväntade mig att Blaze skulle skälla ut honom. Men nejdå, första skicket skötte han perfekt! Andra på Timo blev bra med rullen, men sen så var påviset lite löst och osäkert, vilket brukar vara hans bästa grej, men tog jag tag i linan ordentligt så blev det motiverat att visa ut. Sen skickade jag efter Linda, roligt roligt sa Blaze och den gick också jättebra. Sedan kom det en riktigt svårighet på Timo, först och främst en person han inte riktigt ville söka efter, och till på det så var det ett riktigt tätt skogsparti på höger sida om skicket, och han trodde jag menade att det var i skogen som Timo var gömd, men neej, Timo var ju lååångt ut, över berget på andra sidan under en gran :D Så skickade först 3 gånger som Blaze noga kontrollerade skogen, sen hade jag svårt att motivera honom, fik pusha ut honom i sökrutan, och jaa till sist for Blaze så långt ut som matte ville, men då lite snett så att han missade figuranten :( Men mammas hjärtat var duktigt och gjorde så fint tomskick :) Berömde och skulle skicka igen, då sa Blaze "men hörru matte, nu har jag kollat skogen(buskarna) 3 gånger och varit dit långt ut 1 gång, det finns ingen däär!!" Hmm sa matte då, och ropade "var e" ut i skogen, och svar kom det, då tycktes Blaze säga "men va i helvete hon har rätt igen!!" och så for han ;) Påviset var igen lite löst, men bara han kom igång så visar han nog. Timo fick slänga bollen åt han efter skinkbitarna. Sen var det en sista på Linda som avslutning. Blaze gjorde två dåliga skick (ut och vände) då tänkte jag näää, nu jävlar och så for han ut och hittade henne jättefint :) Sedan påvis, lite dåligt igen. Konstigt..... och så tog han drickpaus och glömde lite bort vad det var vi höll på med. Men till sist visade han ut till Linda och fick MEGABELÖNING!!

Ska träna en kortis på tisdag, då ska jag bara köra motivering motivering motivering. Två okända figgar med MASSA LEK! med och då med lite Flying-aktig övning. Japp, det blir bra :)

Imorgon blir det lite skolarbeten på bibban, sedan en kort lydnadsträning och promenad med Sussie efter det. :) Kanske lite skolarbete igen på kvällen. Längtar till jullov!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar