fredag 5 oktober 2012

Dagens Lydnad!

Var lite seg på morgonen när det var regnigt och grått. Hundarna fick vara ute och lera ner sig någon timme, sen myste vi hela dagen med choklad och NCIS. Och så började solen lysa, så tänkte jag att nu ska jag nog fara och träna en sväng, precis DÅ skrev Essi till mig och undrade om jag skulle med :D Helt perfekt! Solen sken det var lagom temperatur ute. Har fått för mig att köra Blaze på platsliggning både före och efter den övriga lydnaden. Gjorde det lite för svårt för en lite för speedad hund idag, så nästa gång blir det lite lättare övning.

Apporteringen gjorde han jättebra ut och in, men var alldeles föör speedad där med idag, han kom in fint, men om han satt lite snett så började han rätta sig själv alldeles för mycket, han flyttade bakdelen fram och tillbaka från höger till vänster fram och tillbaka. Haha. Jaa vad kan man göra annat än skratta när man har en speedad pojke som sååååå gärna jobbar hysteeeriskt mycket. Fotgåendet var helt fenomenalt! Vi skulle kunna ha gjort lydnaden för alla klasser på en gång utan belöning så upp i varv som han var :P Blev låånga fotgåenden för att dämpa den övetaggade killen som reagerade på minsta lilla rörelse. haha, Essi fick vara grupp, det gick jättebra :)

Började även köra in fjärren lite, med baktassar låsta i marken, gick mycket bättre än jag förväntade mig eftersom han var så speedad :D hade trott att han skulle hoppa in i alla positioner med benen spretande åt alla håll ;) Men nej, han är ju kung min lilla pojke. Nå allt känns bra och nästa gång blir det att göra träningen lite annorlunda, ser redan framemot det :D

Nu blir det lite NCIS igen när hundarna ligger och sover efter maten ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar