söndag 7 oktober 2012

Helgens hunderi.

Jahapp, då var det söndag kväll redan. jisses vad tiden gått fort!

Jaa lördag då så var det spår på schemat, först var jag på långprommis och sedan for jag genast att lägga spår för dagens tävlande :)

Spår och sakrutan gick först av stapeln och sedan lydnaden till sist på plan. Var en riktigt bra domare också :) Var suupertrött på lördagskvällen och deckade direkt när jag kom hem.

Sen var det upp igen idag (söndag), tiiidigt. Idag var det sökgängets tur att tävla, började med lydnaden kl 8. sedan sök kl 10 och rutan till sist :) var figurant idag så fick gömma mig i skogen för tredjeklass-tävlandena.

Två hela dagar ute i skogen med tävlingsanda, kan inte vänta tills det är vår tur :D

For hem, tog promenad med jyckarna och vilade en stund. For sedan iväg för att träna sök med jyckarna, det gick jääkligt bra :D Tog först ut Blaze medans vi väntade på Patrice och körde honom igenom halva sökområdet på bara tomskick, han var jättepigg och for långt och fint ut :) Sedan körde vi igenom dom andra hundarna och så tog jag ut Blaze till sist också. Då fick han köra träff på varje, han var såå speedad och pigg och glad igenom hela söket! Fullt fart fram och tillbaka, det kändes så himla bra! Fina framslag gjorde han också :) Såå stolt!

Blir spår och lydnad imorgon, och sök på onsdag igen :) HÄRLIGA LIV!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar