lördag 22 september 2012

Murrig dag.


En del av de rena täckena och reflexerna :)

 Ännu en städdag till ända.

Har idag tvättat hundarnas reflextäcken och deras regn och vintertäcken. Rent och snyggt blev det! Har sen varit så noga att jag noppat alla hårstrån av alla täckena! Borstat bort hår med kardan från kardborrbanden på täckena och sen rullat av hundhåren. Nu är dom som nya! Chess hade ett litet, litet hål på sitt täcke, och det sydde jag ihop :) Nu är vi redo för vintern!

Och framför allt för November månad :D :D

Har rett upp alla tuuusen hundkoppel, så nu har jag lådan i princip full under sängen. Har vikt och fräschat upp hundarnas kyltäcken och lagt dom i förvar med flytvästarna i väntan på nästa sommar :)

Nog är hundarna bra bortskämda måste jag säga! Har allt möjligt skräp som knappt används :P Men men, dom har iallafall när det är dags :D



 Imorgon ska jag sy/lappa ihop en stor tygbur, någon av valparna har tuggat sönder och brytit sig ut ur den, tror faktiskt att det är Koda, han var en gangster när han var liten. :) Och så ska jag flytta TV:n som just nu hänger i en vajer från taket. Just nu hänger den ovanför sängen, och då blir det lite svårt att se på tv..

Ikväll ska jag inte göra någonting, titta på något avsnitt av Bones :) Nu har äntligen åttonde säsongen börjat rulla, så ska se om 7:e igen bara i väntan på att det ska hinna komma några från 8:ans. Såg första episoden idag och måste säga att dom har ett lite annat upplägg. På ett jobbigt vis, nu längtar man hysteriskt till nästa avsnitt! Förut har man ju kunnat se avsnitten lite hur som helst.

Nååja, nu ska jag flytta datorn in till mitt städade sovrum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar