lördag 28 juli 2012

Lördagsträningen!

Japp, då har vi kört klart våran lördagsträning och Blazes sök gick SKITBRA! Vi kom ut till linjen där figgarna var färdigt gömda. Långt ut och väl gömda! Blaze jobbade helt underbart :) Rakt ut i jämnt tempo utan ropen "var-e". Han körde långt ut och plockade upp figuranten utan att sätta nosen i backen, och rakt  min riktning. På första fick han vittringen mot sig och fångade upp den precis innan han kommit fram till figuranten, perfekt! Andra skicket på motsatt sida med vinden i ryggen tog Blaze preciiis lika bra skicket igen! Bra fart rakt ut bland alla svåra buskar och sprang ut och förbi, och fick där upp vittringen. PERFEKT!! Så lycklig matte! Sista skicket for han ut, kollade snabbt höger, vänster men fortsatte rakt ut och plockade upp sista figgen suprebra :D Rakt på och utan spår på alla skick :D SÅ JÄVLA NÖJD!

Vi körde endast 3 skick idag då det var jättevarmt och jag inte vill köra Blaze så han tröttnar eller tappar motivationen. Så efter dessa 3 perfekta skick så gick vi till bilen och fick dricka vatten och vila :)

Jag är så stolt så jag finner inga ord! Träningen har verkligen gett resultat :)

Ikväll ska jag umgås med tjejerna lite :) Härligt! Nu middag :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar